6 listopada 2023

Nowa Toyota C-HR będzie pierwszym modelem marki z bateriami produkowanymi w Europie

W zakładach Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w miejscowości Sakarya rozpoczęto właśnie produkcję nowej Toyoty C-HR. Jest to pierwsza europejska fabryka koncernu, w której montowane będą hybrydy typu plug-in oraz baterie. Wartość tej inwestycji wynosi 308 milionów euro.

 

Toyota C-HR jest jednym z kluczowych modeli koncernu w Europie, a od momentu debiutu pierwszej generacji tego crossovera sprzedaż sięgnęła ponad 800 tysięcy egzemplarzy. W tym czasie udział Toyoty w rynku europejskim wzrósł z 4% do 7%. Powodami niesłabnącego zainteresowania Toyotą C-HR są nowoczesny design i sylwetka w stylu coupé, niskoemisyjne, oszczędne napędy, doskonałe właściwości jezdne oraz jakość wykonania na poziomie klasy premium.

Druga generacja auta kontynuuje ten trend, łącząc najwyższą jakoś i wyjątkową stylistykę z zaawansowanymi technologiami oraz nową gamą napędów o jeszcze większym zasięgu w trybie elektrycznym i niższych emisjach. Aktualnie do wyboru jest kilka wariantów zelektryfikowanych jednostek produkowanych w tureckiej fabryce: 1.8 Hybrid (140 KM) oraz 2.0 Hybrid (197 KM) z napędem na przednią oś lub z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, a także 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM.

W związku ze stałym rozszerzaniem gamy zelektryfikowanych samochodów koncern zainwestował 308 mln euro w modernizację zakładów Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), a łącznie kwota ta wynosi już 2,5 miliarda euro. Oprócz Corolli Sedan oraz nowej Toyoty C-HR PHEV po raz pierwszy w Europie montowane będą tam także baterie do hybryd plug-in, przy czym roczna produkcja zespołów akumulatorów ma wynosić 75 tysięcy.

Prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe Yoshihiro Nakata nie kryje entuzjazmu z tej inwestycji: „Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji nowej Toyoty C-HR oraz rozszerzenia możliwości produkcyjnych TMMT o hybrydy plug-in oraz baterie. Wpisuje się to w realizację koncepcji wielotorowego podejścia do elektryfikacji Toyota oraz przybliża do całkowitej redukcji emisji CO2 w gamie aut oferowanych w Europie do 2035 roku”.

Mimo zobowiązania Toyoty do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku, koncern zamierza zrealizować ten celu w swoich fabrykach już w 2030 roku. Już teraz w zakładach TMMT wprowadzono wiele rozwiązań ograniczających zużycie energii oraz pozwalających na wykorzystanie prądu z odnawialnych źródeł. W fabryce stosuje się nowe techniki lakiernicze wpływające na redukcję emisji CO2, bezemisyjne systemy wentylacyjne, a do zasilania służy energia słoneczna.

Prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Manufacturing Turkey Erdoğan Şahin z entuzjazmem podchodzi do nowych zadań: „To kamień milowy, który zwiększa konkurencyjność naszej fabryki, która już teraz ma duże uznanie wśród zakładów koncernu ze względu na duże możliwości produkcyjne oraz zdolność do utrzymywania wysokiej jakości. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do realizacji strategii elektryfikacji Toyoty oraz osiągnięcia celów klimatycznych”.